Els uns i els altres

 Red Progresista.netxarxa de blocs sobiranistes Bloc col.lectiu. Qui són els uns? qui són els altres? d'on venim?
i el més important: cap a on anem?
Opinions sobre l'actualitat política de Catalunya,
una de les nacions més avançades d'Europa.... o no?.

Fan callar al Jutge Carlos Fanlo. En perill la llibertat d'expressió.

domingo | 16 Novembre, 2005 23:08 | del.icio.us latafanera.cat meneame.net technorati.com

Article Carlos FanloLa noticia ha passat sense pena ni gloria, només alguns mitjans s'han parat a explicar-la. La cosa es que dimarts passat, al diari gratuït '20 minutos' —que per cert, és el menys dolent dels gratuïts que es reparteixen cada mati a l'Àrea Metropolitana de Barcelona— el Jutge Carlos Fanlo, escrivia la seva habitual columna, on carregava contra F. J. Losantos. La columna, de tots coneguda, era fruit de la indignació que molts compartim contra aquest ridicul i patètic personatge, aprenent de Queipo De Llano.

L'han fet plegar, l'editor del diari l'ha cessat immediatament. Mentrestant, els bisbes no fan plegar al terrorista de la COPE Frederic Gimenes Els Sants. Cadascú que tregui les seves conclusions.

El diari gratuït '20 minutos' es propietat de grups de 'media' de capital noruec i suis entre d'altres i alguns dels seus caps a l'estat espanyol han estat en altres temps alts càrrecs als informatius de TVE i de El PAIS durant el mandat de Felipe González

A continuació transcrivim l'article sencer i l'acomiadament de Carlos Fanlo

.

Article complet

Carlos Fanlo - 15.11.2005 -

F. J. Los Santos

Eres, Federico, un mentiroso abyecto.Hasta lo del domingo te soporté con ira contenida. Pero que digas que Adolfo Suárez «era medio analfabeto» no te lo aguanto.

Tu lengua viperina y envenenada de odios acumulados se atreve a insultar a un pobre hombre enfermo que tanto hizo por España. Los de Terra Lluire te tirotearon. Fueron crueles al herirte en la pierna.

De haber apuntado al corazón, nada te hubiesen lesionado porque careces de él. Eres un mendaz ruin palafrenero de los poderosos que tuvo la indecencia de calificar como de «cocodrilo» las lágrimas contenidas de Pilar Manjón, a quien acababan de asesinar a un hijo. Eres la escoria de un periodismo provocador y cainita. Ahora, si tienes lo que hay que tener, queréllate conmigo.

Como en las presuntas injurias no se da la exceptio veritatis que se aplica a las calumnias, probablemente me condenarán. Si te hubiera llamado ladrón y lo fueras, nada me sucedería por ser cierto: lo que yo he dicho también lo es, pero a un «hijo de puta» si se lo espetas, te condenan, aunque su madre sea la peripatética más famosa del país. Cosas de una España plural a la que tú, en el fondo, rastreramente, desprecias.

.

Article del dia seguent

Carlos Fanlo - 16.11.2005 -

Al señor Federico Jiménez Losantos

Lamento muchísimo que se sintiera ofendido por mi artículo del pasado viernes en este rotativo.Nadie me ordenó ni sugirió escribir lo que dije y asumo toda la responsabilidad. Le pido disculpas. No era mi intención ofenderle. De todas formas, cuando me refería a su corazón, lo hacía de manera metafórica.

Yo no deseo ni su muerte ni la de nadie. Hoy mismo la dirección de 20 minutos me ha comunicado que deje de escribir en este periódico. Sólo quise defender a quien dije. Pero eso, a veces, tiene un coste. Lo asumo encantado. Adiós a todos.

Estadistiques

Comentaris

continua el tema Carlos Fanlo

maite | 18/11/2005, 09:40

Hola a todos Os escribo porque nos ha pasado algo en casa que nunca hubiera pensado posible. Ayer me llamó mi vecina Mercedes para avisarnos que a partir de esa tarde tendríamos durante unos dias vigilancia policial. ¿por qué? Pues porque su esposo, vecino y amigo Carlos Fanlo magistrado y periodista -hasta el viernes del diario "el Mundo" y "20 Minutos"- había sido amenazado de muerte. ¿la causa? un artículo de opinión en el que atacaba duramente a Jiménez Los Santos. Parece que este artículo tan fuerte - por el que acabó pidiendo disculpas- sentó bastante mal a algunos indivíduos poco democráticos. A partir de su publicación Carlos empezó a recibir llamadas amenazadoras a las que no dio mayor importancía. Ayer sin embargo las cosas cambiaron. Le llamaron para amenazarlo de muerte a él y a su familia. Acto seguido le dijeron dónde estaban sus hijos en ese momento. Mi hija Ada va cada mañana con Mercedes y la pequeña del matrimonio al colegio y no puedo dejar de pensar que hay alguien - y perdón por la expresión - tan IDIOTA como para dedicarse a vigilar a dos criaturas cuando van al colegio. Aparte de este dato personal y que me enerva como madre queda lo otro; la incredulidad de que haya indivíduos así es nuestro pais, de que la democracía esté tan debilitada en algunos sectores, de que haya una parte de este pais que sigue intentando asesinar a los que no piensan como ellos y sobre todo que estos personajes no son unos marginados minoritarios sino que son apoyados y seguidos por una parte del poder político y por una proporción de población que no sabe o no quiere saber de las ventajas de poder hablar y vivir en libertad y de aguantar que de vez en cuando alguien te diga las cosas a la cara cuando te pasas tres pueblos. Esta vez no quiero callarme, por eso os envío este mail. No me da la gana de que por mi silencio cada vez más indivíduos se crean que pueden hacer lo que quieran con los demás. Para los que no conocéis a Carlos Fanlo os diré que es un intelectual de los que nos hacen falta en este pais. Una persona culta , tolerante y como podéis comprobar de los que no se callan antes los ataques de los fascistas. Por cierto, nada nacionalista ni español ni catalán. Una persona tolerante y conciliadora y poco amante de la violencia. Él si estaba allí cuando se luchaba contra Franco. saludos a todos

Enhorabona!

Antoni | 18/11/2005, 19:58

Enhorabona al senyor Carlos Fanlo. A la fi! A la fi hi ha hagut algú que ha tengut els "collons" de dir-li a l'impresentable Federico Jiménez Losantos el que calia dir-li. Molt acertada la seva afirmació sobre el seu cor. Maite, què esperaves? Que aquesta classe de gent fos prou civilitzada com per respectar un infant? Obre els ulls reina, aquests feixistes només entenen de violència. Sortosament, la majoria dels que no pensam com ells, encara creim (innocents?) que les coses es poden parlar i que qualsevol idea, qualsevol, es respectable mentre es defensi lícitament, parlant i deixant que els altres parlin. Has de entendre que en Jiménez Losantos i els seus correligionaris només son partidaris de parlar quan ho fan ells, quan ho vol fer un altre que no sigui dels seus s'organitza la "de Dios es Cristo". Deixals fer. No hi perdis el temps. No feran res. Son covards, hipòcrites, autoritaris, ignorants, antidemocratics i moltes mes coses que no es poden dir en públic. Es veu que ningú els ha sabut explicar bé que la democràcia de la que tant parlen no significa eliminar els que no pensen com tu, ni montar guerres, ni amenaçar. Que hi ferem!

Article de Carlos Fanlo

Edgar & Inés | 20/11/2005, 17:36

Després de llegir l'article de Carlos Fanlo, queda un mal gust a la boca. No pretenc defensar (ni molt menys!) F.J. Losantos, però considero que Fanlo no va saber contraatacar els ideals del periodista de la COPE. Ho considero de baix nivell utilitzar l'insult com a mitjà de contraatac. La bona crítica es basa en la subtilesa i la ironia.

Gracies Sr. Fanlo

Joan Baraldés | 21/11/2005, 09:17

La subtilesa i alhora contundencia amb que el Sr. Carlos Fanlo escriu els seus articles feien que cerques la seva columne cada vegada que lleigeixo el 20 minutos. Vaig escriure un carta al director del diari demanant que es faci andarrera de l'acomiadament del Sr. Fanlo ja que crec que si hem de llegir les opnions de la Sra. Mercedes de la Merced sense que siguin censurades també podem llegir les del Sr. Fanlo. Vull donar el meu suport al Sr. Fanlo i expresar-li la meva admiració per la forma com transmet els seus pensaments, encara que a vegades jo no hi estigui del tot d'acord.

CONTRA LES AMENACES

Núria i Ramon | 24/11/2005, 18:03

Els vostres amics som al vostre costat davant la barbàrie d'una amenaces covardes per anònimes, i esperem que aquest despropòsit s'acabi ben aviat, i que torni a la benvolguda normalitat de la gent de pau, que no té por a parlar contra els qui amb tota impunitat i amb suports polítics utilitzen els mitjans de comunicació per fer terrorisme verbal. Una abraçada a tots.

Re: Fan callar al Jutge Carlos Fanlo. En perill la llibertat d'expressió.

español | 13/02/2006, 18:23

jodeos polacos

federico jimenez losantos

nacho(madrid) | 31/10/2006, 10:19

libertad de espresion??? que graciosos sois los impulsores cac,los racistas antiespañoles, los que practicamente prohiben el castellano...que asco os tengo que repuznancia me creais....viva federico jimenez losantos y viva españa!!

Discordia

davilongo | 24/02/2007, 23:40

Primero pedir disculpas para todos los catalano parlantes por si no entendeis mi mensaje en castellano, simplemente. No me dio tiempo a aprenderlo y aun no me obligaban.

Supongo que un Juez en activo como el Sr. Carlos Fanlo qu eescribe una opinion como la que proporciono a 20 min ( justa simplemente por el hecho de ser una opinion). No difiere tanto de la critica de la que el hace y a quien va dirigida. Yo antes reconozco que escuchaba la COPE y ahora ONDA CERO, talvez un poco cansado del tono de Federico, pero cuando escucho a otra gente, Sopena, Carnicero y demas gente afin a una idea veo que no son tan diferentes. Almenos el que sale ganado es Federico cada vez lo escucha mas gente gracias a toda la publicidad que le hacen metiendose con el.

Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb